divendres, 22 de febrer del 2008

SOBRE LA HIPOCRESIA I EL RETORN A LES CATACOMBES


Interessantíssim primer dia de campanya oficial, on les animalades destaquen per estar en la graella de sortida.

Les paraules de l'inefable Sr. Llamazares han arribat a les profunditats recòndites de la meva ànima, sobretot quan s'ha autoanomenat "rojo del puño cerrado". Encara ara estic rascant-me les parpelles per esbrinar si ho he sentit en realitat o es que començo a ser abduit per un estat de paranoia psíquica.

Creia que el terme "rojo" era un mot despectiu utilizat amb connotacions pejoratives, però ja se sap que el Sr. Llamazares és metge, no polític.

També va ser divertit i en un acte d'hipocresia quixotesca veure i sentir cantar "Els Segadors" a l'acte de campanya de CiU. Encara no m'he tret de sobre les ganes de vomitar que em produeix veure com es prostitueix l'imne d'Emili Guanyavents en boca d'aquests personatges esperpèntics.

Pel que fa a ERC sembla que han retrobat la ruta cap a la independència, més hipocresia al sac del cotxe oficial i a la fartera que va a càrrec del contribuent.

Però abans de finir vull demanar un desig. Que les televisions públiques parin de parlar durant uns dies del franquisme. Estic cansat de veure tele i sentir ràdio on tothom declara haver participat al maig del 1969 i de ser declarats militants per la democràcia.
Reciclem una miqueta TV3 i Catalunya Ràdio i enviem el Sr. Barril a explicar les seves batalletes a uns altres, que gent com servidor n'estem fins als collons de sentir la "gauge divine".

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Vaja... jo pensava que fer propis els mots despectius o pejoratius era cosa nomes de catalans, veig que ara algun espanyol també ho fa. Jordi, no crec que sigui alguna cosa a tirar en cara al Sr. Llamazares, sense anar mes lluny tenim programes com el Polònia que son líders d'audiència, i fins i tot LaCaixa te una oficina a Varsòvia. Jo mateix en alguns perfils a internet he posat que soc nascut a Polònia.

La coalició de convergents i unionistes prostitueixen l'himne d'Els Segadors, dius tu, no crec que el prostitueixin mes que els Populars (jo els he vist cantar-lo... a alguns del PPC com a mínim). A mi tampoc em convencen, i comparteixo el que vas dir l'altre dia, i que no m'ho havia plantejat (ja saps que no acostumo a aprofundir en la política): quin interès poden tenir en aconseguir coses a Catalunya si no governen ells... es lamentable, però tens raó.

Per altra banda, m'agrada aquest nou estil que tens, mes agressiu. Es nota que t'has alliberat de certa filiació. Sembles però també totalment desencantat, i pots arribar a contagiar aquest desencís. El problema es...i m'agradaria que responguessis. Segons tu, qui defensara millor Catalunya? A qui ha de votar el català nacionalista ? Seria viable en algun futur una coalició independentista i nacionalista ? Que ens porti a un Estat federal, en el que segurament jo ja em sentiria còmode.

També trovo a faltar que parlis de Kosovo, com l'executiu espanyol i el PP s'han posat d'acord per una vegada i donen suport a Serbia. Quan fins i tot el Regne Unit dona suport a l'independencia de kosovo!

Per acabar diré també que m'agraden aquestes fotografies en blanc i negre, que reforcen la critica de cada entrada al teu blog. I el punt divertit de la foto del Sr. LLamazares, llàstima que els temps del Sr. Anguita ja han passat, aquest si que et donaria per unes bones fotografies !

Jordi Cerdà i Aliguer ha dit...

M'agrada aquest comentari que has fet. Parles de tot i toques tots els temes sensibles.
En referència als segadors tens raó, però uns pels altres acaben per passar-se en utilitzar-lo. I més pq quan cal es venen com a ovelletes per mig plat de llenties.

I si, estic desencantat perqué ERC i CiU han fallat a l'electorat catalanista/nacionalista. Competeixen per veure qui dels dos aconsegueix fer fora l'altre a Madrid, quan l'important allà és, ja que som minoria, ajuntar-se i fer força en defensa de Catalunya. De fet, els escullen per això.

Jo també el vull un estat federal (i si pot ser un estat pròpi millor), i tens raó que no he parlat de Kosovo. Però és que les meves opinions respecte aquest país balcànic poden xocar-vos a tots.

I renoi, has aprofundit posant el dit a la llaga! Felicitats Joanma.